fredag 29 april 2011

Strukturera mera!

Nu har jag skapat ett system för mitt arbete. Det är ganska enkelt men jag tror att det kommer visa sig vara effektivt.
Så här:
Mitt manifest: Jag ska ha kul och jag ska rita djur.

För att genomföra detta bestämmer jag att slumpen är min logik. Jag utgår från boken "Djur i Sverige" som jag har lånat på biblioteket. I den finns de vanligaste svenska djuren presenterade med bilder och fakta. För att välja djur slumpmässigt har jag bett min vän R-bert att ge mig ett nummer mellan 5 och 185. Idag gav han mig numret 44 och den sidan handlade om fladdermöss. Hurra för det säger jag! ( Vill ju verkligen rita fladdermöss!)
Själva skissandet är indelat i tre delar: Först kommer jag göra lite skisser för att lära känna mitt objekt, sedan för att inte fastna i samma tankespår kommer jag att välja en konstnär och utifrån denna tolka mitt objekt, tillslut kommer jag göra en slutlig version av mitt objekt, kanske påverkad av konstnärstolkningen, kanske inte.
Jag siktar på fem djur men det kanske blir fler eller färre.
Okej, då sätter jag igång!

Inga kommentarer: